En vecka över tiden och besök på förlossni...

dsc03643 (MMS)

En vecka över tiden och besök på förlossningen. Det började med att hela natten och morgonen var helt smärtfri och gårdagen var helt utan rörelse. Sen gick slemproppen och den var blodig så jag ringde in. Hämtade jimmy på jobbet och åkte in.. Fick göra ctg kurva i en timme. Hjärtljudet var sovande sa dem så de ruckade den stackars bebisen fram och tillbaka, Ja kände huvudet studsa mot bäckenet. Inte skönt men efter ett tag började den bli mer aktiv i af. Då skulle jag vänta på läkare för ultraljud. Väntar först en timme och sen går jimmy ut och frågar vart de tog vägen och hon skulle se efter vart läkaren var. Väntar ytterligare 50 minuter och jimmy går ut igen. Jag hade endast ätit frukost (bilden)klockan 8 och därför gav de mig två mackor, en banan och ett päron. Aldrig har macka varit så gott, klockan var ju 17.. Sen kom läkaren och då gjorde hon gyn-undersökning, vaginalt ultraljud och vanligt ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen rörde lite på sig. Hon kände även att jag var öppen 2-3 cm så hon kunde känna huvudet med ett finger.. När det var klart fick vi vänta i ett rum igen för de hade slarvat bort min journal.. När de hittade den fick vi åka. Så nu är jag äntligen hemma igen. Skönt.


Kommentarer
Postat av: Emily

Snart dags då =) Lycka till!! Kram

2010-11-18 @ 21:20:53
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0