Hemsk natt på förlossningen!

(bilden är googlad)
Igår hade jag förvärkar hela dagen, fast väldigt glesa. Fram mot kvällen
blev det värre och vid 20-21 tiden var det 5-6 minuter mellan hela tiden
enda fram till 3 på natten. jag sov inte en blund, försökte vila mellan men
det gick inte! Lite över 3 ringde vi till förlossningen för att jag inte stod ut
längre. När jag satte mig i bilen var det helt plötsligt 2-3 minuter mellan
värkarna. När jag kom in sa de att jag bara var öppen 1½ cm, vilket jag
tyckte var konstigt eftersom de sa 2-3 cm sist jag var inne :S Värkarna
fortsatte i af till 7-tiden sedan sa läkaren att jag skulle få bli igångsatt för
inget mer hände och jag har ju haft förvärkar i 7 dagar idag och har inte
sovit mycket alls i veckan. Men sen bytte de personal och värkarna bara
försvann helt spårlöst så de ändrade sig tydligen. Detta efter jag trott i
3 timmar att jag ska bli igångsatt! De sa även "hur känns det att veta att
du inte kommer härifrån utan att ha fött barn? Hur känns det att veta att
ni ska bli föräldrar idag?" Är nästan arg för att de gav mig OCH Jimmy så
falska förhoppningar! Jag tänkte att nu är det äntligen över! Nu ska jag få
slippa dessa värkarna i framtiden. Men nej då. Vid 11-12 någon gång dsäger
de att vi kan åka hem och vila och om det blir värre mot kvällen igen så
ska vi åka in igen och då ska jag få morfin för att kunna sova några timmar
och sen EVENTUELLT bli igångsatt om de anser att det behövs!

Jag är imponerad över den människa som orkade läsa hela denna texten! ;)

Jag har börjat få värkar igen MEN väldigt glesa så jag ska försöka sova hemma
i af. Fastän jag inte vill något annat just nu än att ha ut min bebis! Det är ju för
bebisens skull den fortfarande är inne, för den mår bättre av att födas normalt
av att kroppen sätter igång sig själv! Jag får väl fortsätta vänta! Ut och gå gå gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0