Vem är barnmorskan?

Det är då hemskt vad alla tydligen utbildat sig till barnmorskor. Eller vissa tror ju det i alla fall. Sitter och skriver till mig vad jag får och inte får äta. Eller just det, denna gången stod det inte att jag inte FÅR äta brieost, det stod att man inte SKA äta brieost. Ursäkta? För det första är det upp till mig vad jag vill äta och inte och för det andra kan man äta det i små mängder. Den biten som är på bilden är väl ca 200 gram, nästan halva går bort för att jag hatar det äckliga vita skalet som är runt om, så då har vi ca 100 gram kvar, hälften av det blev över så då var det 50 g som blev uppätet av TVÅ personer så jag åt väl max 25g om ens det. Och detta har hänt EN gång. Jag fattar inte ens varför jag försvarar mig, men låt mig äta vad jag vill när jag är gravid så låter jag alla andra äta vad dem vill. Jag hade förstått om någon kom och klagade om jag rökte, snusade, drack alkohol eller knarkade men för en liten jävla bit brieost? Nu får ni fan skärpa er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej jag är ingen barnmorska :) Har bara läst infon man får ifrån mvc, thats it! Men som sagt, man SKA inte, som jag skrev. Ville bara göra din uppmärksam på det!

2010-11-11 @ 11:34:39
Postat av: .....

Varför tar du allt så satans negativt och personligt?? Folk upplyser dig för att vara snälla och du bara gnäller, ÄT va fan du vill! Men de finns liksom anledningar till att vissa saker åvråds att äta/dricka när man är gravid, och om man tänker på sitt barns bästa kan de väl inte vara så jävla svårt att låta bli? Eller blir du upprörd för att du inte har koll, och måste därför hela tiden försvara dig?? VÄX UPP!! Du om någon tror at du är någon jävla barnmorska! Du gör ju en hel tupp av en liiiiiten fjäder! Ingen har sagt åt dig vad du får och inte folk bara upplyser dig!! Sen verkar du ju inte bry dej ett dugg, men de är väl så.. varför ta bra beslut för ditt ofödda barn?? Och eftersom du vet bäst behöver du ju inte bry dej om andras åsikter?

2010-11-11 @ 16:25:28
Postat av: m.tomtlund

de e mycket man inte skall göra eller får göra....

men anna ät va du vill..

de dom rekomenderar en med att vara försiktig med under ammningstiden är röda bär. (jordgubbar,hallon) men de har du säkert fått höra oxå...

allt löser sig..

som du sa hade varit värre med andra gifter för kroppen...

2010-11-11 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0