6 fördelar med amning: 1. Bröstmjölken är ...

dsc03471 (MMS)

6 fördelar med amning: 1. Bröstmjölken är naturligt avpassad för att förse barnet med rätt mängd av alla näringsämnen det behöver. 2. Bröstmjölken innehåller antikroppar och andra ämnen som skyddar mot infektioner. Man vet att barn som ammas löper lägre risk att drabbas av blandannat infektioner i andningsvägar och öron, mag-tarminflammation, diabetes, crohns sjukdom, autoimmuna sjukdomar, plötslig spädbarnsdöd och fetma. 3. Bröstmjölken är lättsmält och orsakar inte lika ofta magproblem, diarré och förstoppning. 4. Bröstmjölken är billig, lättillgänglig, håller rätt temperatur och är färsk. 5. Amning påskyndar livmoderns återgång till normal storlek och gör det lättare att gå ner i vikt efter graviditeten. 6. Amning kan minska risken för bröstcancer hos kvinnan. Jag kommer amma om allt går som det ska. Det verkar redan nu som att det kommer gå och det är jag glad över. Hade meningen varit att vi ska stoppa i våra nyfödda barn massa ersättningspulver blandat med vatten så hade vi inte varit byggda som vi är nu. Men vara kvinnokroppar är gjorda för att anna och barnet mår bättre av det om mjölken kommer igång som den ska. Har jag inget annat val så får det ju bli ersättning, men kan jag amma helt i 4-6 månader så kommer jag göra det. PUNKT! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0