Ang energidrickan!

(ja jag köper billiga energidrickor när jag
väl dricker det vilket inte är ofta!)

Jag fick synpunkter på att jag blev sugen på energidricka
imorse både här på bloggen och på facebook (en facebook
vän hade läst på bloggen men valde att kommentera det på
facebook istället och det gör ju ingenting)

Det finns folk som dricker många energidrickor om dagen,
men jag är inte en av dem. Jag dricker det inte för att bli
pigg utan för att jag tycker om smaken, precis som de som
dricker cola eller något annat som också är uppiggande!
Jag dricker energidricka någon gång i månaden MAX! Och
vem påpekar de som röker under graviditeten? De som
snusar påpekar man ännu mindre fastän det är större risk
för missfall än vid rökning. Gravida kvinnor dricker kaffe,
vissa väldigt mycket andra mindre! Jag har pratat med
barnmorskan och kvinnoläkare om det och frågat om det
är okej och de avråder en från att dricka det i större
mängder men när man inte ens dricker en i veckan så
gör det verkligen ingenting! Då är det värre med de rökare!

Tjejen som kommenterade på facebook slutade röka när
hon blev gravid och hennes pojkvän/sambo också så det
är inte henne jag syftar på, men väldigt många andra röker
hela sin graviditet och dricker kaffe, svart te, coca cola. Och
det VÄLDIGT ofta. Det är farligare! Sen som jag skrev för
några inlägg sedan verkar det finnas kvinnor som även
dricker alkohol under graviditet och alla pundare som sitter
och pundar sönder sig när de är gravida och de barnen
överlever. De mår inte bra men de överlever!

Det är inte jag som framkallar hjärtklappning till
min bebis, men barnmorskan gör varje gång hon
trycker sönder magen när man är där. Vad ska
man tycka om det? De kan kolla med UL hur den
ligger istället så slipper de bli upprörda! TACK för mi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0