Finns det seriöst de som är gravida och dricker alkohol?

I Mvc journalen som barnmorskan fyller i varje gång man är där finns det en fråga hon ska ställa i vecka 30-32. Frågan är om na använt någon tobak, alltså röker eller snusar. På min är det kryssat nej. :) nästa fråga är om man dricker alkohol. Svaren som man kan välja på är tre stycken. 'sällan/aldrig' är första och där sitter mitt kryss. Jag tycker det bara ska stå aldrig för sällan är fan inte heller okej. De andra svaren är 'än gång i veckan' och 'oftare än en gång i veckan' vem fan dricker en gång i veckan när man är gravid? Man ska inte dricka alkohol alls. Och jag undrar vad barnmorskan säger om någon sitter där och säger att jo jag dricker oftare än en gång i veckan? Det är ju inte olagligt att dricka alkohol, de avråder bara ifrån det. Men det skadar ju barnet så extremt mycket. De kanske borde sätta det som en lag? Eftersom de alternativen ens finns på journalen så är inget omöjligt. IDIOTER. Då behöver man ej skaffa barn om man inte kan vara nykter i 9 månader.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja drack bara alkoholfritt rödvin:)men man kan ta nått glas vin, de skadar inte. Men ja gjorde de inte. Tyckte de var onödigt. Kunde likagärna väntat dessa månader. Tycker de ser dumt ut när gravida röker. Skulle jag aldrig göra. Slutade direkt när ja fick veta med W.

2010-10-15 @ 10:19:56
URL: http://ljeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0