Jag tror barnmorskan ljuger!

Kopierat från forum:
"Min son låg i säte och vi genomförde ett vändningsförsök i vecka 36-37 (minns inte exakt). Jag skulle inte tveka att göra om det, men det är ändå något av det värsta jag varit med om. Det gjorde FRUKTANSVÄRT ONT! Sen att jag inte alls fick någon bra kontakt med läkaren bidrog säkert till att det kändes jobbigt. Bricanylen som man får för att livmodern ska slappna av är väldigt obehaglig och ger hjärtklappning, nästan som en ångestattack. Trots att läkaren som utförde vändningsförsöket la hela sin kroppstyngd på min stackars mage och drog allt vad han orkade så lyckades det inte att dra runt knytet så efter tre försök gav han upp."

Barnmorskan säger att det gör inte AAAALLS ont
att göra vändningsförsökt och det är såååå värt
att göra det! Men när jag hör vänner berätta och
läser om de som gjort vändningsförsök så låter
det som tvärtom. Barnmorskan som pratar om
vändningar har nog inte gjort det själv så hon vet
inte. Jag litar hellre på de som berättar av egen
erfarenhet! Jag vill INTE göra vändningsförsök!
Snälla bebis, vänd dig själv! <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har varit med om det, och det GÖR ont

2010-10-13 @ 22:12:59
URL: http://motherhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0