Kommer jag bli mamma inom 1-2 veckor?

Det känns så läskigt att det är så nära nu!
På tisdag för jag veta hur bebisen ligger
100% säkert med ultraljud och om den har
rumpan neråt får jag till doktorn på onsdag
för att bestämma HUR jag ska föda. Jag har
ju tre alternativ att välja på i så fall!

Alternativ 1 : göra ett vändningsförsök och sedan
föda normalt om det GÅR.

Alternativ 2 : Göra en röntgen på mitt bäcken för att
se om det är tillräcklig stort för att föda i säte och om
det inte är det så har jag bara alternativ 1 och 3 kvar!

Alternativ 3 : kejsarsnitt och det kan ju de andra
två alternativen leda till också. Om jag väljer detta
alternativ vet jag att jag inte kommer vara gravid
längre än ett visst datum och om jag då får värkar
och vattnet går innan det datumet blir det akut snitt!




Jag tycker det är sjukt svårt att komma fram till något!
Alla tre alternativ är extremt smärtsamma och medför
fler risker än om bebisen skulle ligga med huvudet neråt
och jag skulle kunna föda normalt, så därför hoppas jag
ju att den ligger med huvudet neråt och att vi antingen haft
fel från början eller att den vänt sig eller i af kommer vända
sig innan tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0