Har tänkt på en sak väldigt länge som ...

Har tänkt på en sak väldigt länge som en kompis sa till mig för ett tag sen. Hon sa att hon har förlorat väldigt många kompisar pga att de skaffat barn och blivit helt förändrade och har struntat i henne totalt. Jag förstår inte hur en människa kan förändras så bara för att den skaffar barn men det är tydligen jättevanligt. Sen jag blev med barn så har jag fortfarande kvar de närmsta vännerna nu. Både här på gotland och i skåne och några andra ställen. Den absolut närmsta här på gotland kommer aldrig försvinna för vi vet verkligen vart vi har varandra och vi vet att vi alltid kan lita på varandra och ingen kan förstöra det. Mina kompisar i skåne träffar jag inte ofta men när jag väl gör det är allt som vanligt. Vi umgås på exakt samma sätt som vi alltid gjort och vi är alltid ärliga mot varandra och vi vet att vi kan lita på varandra. Jag är så glad att jag har de vänner jag har så jag skulle aldrig välja bort dem pga att jag skaffar barn. Jag är lycklig som jag är nu och jag vet exakt vilka som är äkta vänner och vilka man ska hålla på lite avstånd. Det känns skönt. Sen vet jag att jag struntar helt i alla idioter som finns där ute för de kommer aldrig åt mig ändå. Inget kan förstöra min lycka. <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag finns alltid för dig! <3

2010-09-04 @ 13:25:48
URL: http://emelienolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0