Varför ska jag visa mig bättre?

Varför ska man visa sig bättre än en människa man inte tycker om?
Om jag tycker illa om en person eller inte umgås med en viss person
så känner jag inte heller bekräftelsebehov för den mäniskan. Jag
behöver inte visa honom/henne att jag är bättre, snyggare, snällare!
Jag skiter fullständigt i det istället. Om en människa jag tycker illa om
säger eller skriver något till mig tar jag inte åt mig av det för jag
känner inte att jag behöver ta åt mig av denna personens åsikter.
Hade däremot en riktig vän kommit fram och sagt sin åsikt och jag
är rädd om att ha kvar denna vännen i mitt liv, då kan jag tänka
mig att ta åt mig av åsikterna! Ni andra betyder inte ett skit!
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0