Växer till sig!

UPDATE!
Hittade annan info att bebis var större!
Vikt och längd. Din bebis är ungefär 28 cm från hjässan till rumpan (43 cm i utsträckt tillstånd) och väger cirka 1,5 kg. Den har legat i fosterställning, med benen uppdragna, i några veckor vid det här laget. Bebisen har fortfarande en bra bit kvar att växa – den kommer att öka ungefär ett kilo till i vikt den här månaden. Och om nio veckor är den redo att träffa dig för första gången!

Vecka 31


Vikt: 1600 g 
CRL: 26,5 cm 
Full längd: 36 cm
Bebis börjar växa till sig lite nu. Fortfarande väldigt liten men
ändå så stor! Tänk att jag ska få ut den också. Herregud! Lite
panik! Har börjat skriva i bebisboken nu. Eller "första boken"
eller vad man vill kalla den för. Har fyllt i sånt man kan fylla
i innan födseln, alltså om graviditeten och våra tankar! Trodde
inte jag skulle vara nöjd med denna boken så jag tänkte köpa
en annan men den var jättebra med stora fickor som man kan
lägga foton i som man inte klistrar fast och en massa grejer!
Kan även ändra framsidan till antingen ljusblå eller rosa så
det är ju bra eftersom man inte vet vad det blir ännu! Och
om en månad kommer nästa paket! Då är det en skiva med
vaggvisor, en bok med vaggvisor, en babyfilt, en sagobok
och en "utbildningsbok" som de kallar det för! Jag tyckte
dock inte att jag behöver ha den redan om en månad så
jag sköt upp paketet så länge det gick så det blev en månad
senare, ungefär en månad innan bebisen kommer! Tycker
det också är tidigt men det gör väl ingenting dådå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0