Tjat om socbidrag hit och dit!

Var och varannan bloggare tjatar om socialbidrag hit och
dit och det visar sig att de flesta av dem har just bidrag
eller i af har haft. Varför kan man inte stå för det då?

Jag kan ärligt säga att jag har fått ekonomiskt stöd av
socialen i 5 månader när jag var gravid och bodde i
min lägenhet. Detta var efter jag tagit studenten och
sökte jobb som en galning trots att jag var gravid! Jag
skötte det jag skulle för att få mina pengar och jag
var ärligt mot dem och sa att jag var gravid, jag var
tillsammans med pappan till barnet (vilket jag fortf
är och nu bor vi tillsammans) och jag sa även till dem
att vi planerade att flytta tillsammans och när vi då
hittade detta huset berättade jag även datumet då
vi skulle flytta tillsammans! Och efter de 5 månaderna
fick jag inte längre hjälp av dem för Jimmy jobbar
och tjänar för mycket. Och det är ju skönt! Det är
ingen dröm att leva på socialen direkt!


Däremot är det en massa tjat om att jag får pengar
därifrån nu också, men det stämmer INTE! Jimmy
jobbar som sagt och tjänar alldeles för bra. Sen får
jag föräldrapenning och barnbidrag. Och ja, de
pengarna kommer också från staten och skattebetalarna,
men ALLA får föräldrapenning och barnbidrag när man
fått barn. Det är så det är, inget att klaga över!


Så, nu har alla nyfikna jävlar fått veta om min ekonomi,
äntligen va? Nu kan ni slippa undra. OCh nej, jag är inte
mytoman som alla andra jävla bloggare!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0